Manapság már a motokrossz pályákon is megjelenik egy-egy mosódeszkás rész, de inkább a szuperkorssz katlanok sajátja ez a fajta akadály.
Mint minden elemnek, ennek is megvan a speciális technikája, amit csak rengeteg gyakorlás után tudnak elsajátítani a legnagyobbak is. Néha még ők sem. Egy-egy sx verseny hevében Jeremy McGrath, Ricky Carmichael (emlékeztek még az idei első anaheimi viadalra?) és Travis Pastrana is meg-megbotlik ezen a trükkös akadályon, pedig ők nem ma kezdték a szakmát. Ugyanakkor vannak olyan motorosok is, akik a többieknél gyorsabban tudnak átrongyolni ezeken a kis buckákon. Ilyen például James Stewart, Davi Millsaps, vagy David Vuillemin – ők gyakorta ezen a részen előzik meg riválisaikat.
Ezúttal egy kisebb név, Eric Sorby osztja meg velünk a tapasztalatait a mosódeszka átszelésének technikájáról.
Az első és legfontosabb lépés a motor helyes beállítása. Sajnos itt nincs konkrét recept, hiszen mindenkinek a saját stílusához kell beállítani a motort. Én a központi rugóstag útját 10mm-el rövidebbre állíttatom, a lábtartókat pedig 5 mm-el megemeltetem sx versenyeken – kezdi Sorby az órát. De érdemes figyelembe venni a testsúlyt és a vezetési stílust is. (Stefan Everts például lágy beállításokat használ, szinte átemeli motorját a bukkanók felet. Amikor az egyik motokrosszos magazin tesztpilótája vitte el egy körre a Király gépét meg is jegyezte, hogy lehetetlenség ilyen beállításokkal motorozni – a szerk.)
A második fontos lépés, hogy egy sebességfokozattal feljebb kapcsoljunk, amikor ráhajtunk a buckákra, mint „normális” esetben, de még ennél is lényegesebb, hogy lendületesen, nagy gázzal menjünk neki. A kezdők ott rontják el általában, hogy nem húznak kövér gázt a mosódeszka elején, ezáltal lelassul a mozgás, és nem tudják egy lendületből teljesíteni azt. Ezért kell nagy és folyamatos gázzal közlekedni – ha az első öt buckát megfelelő tempóval teljesítjük, akkor már nem lesz gond. Mindig a mosódeszkára merőleges motorral haladjunk, mert irányítani szinte lehetetlen a gépet nagy sebességnél. Ha elkezd dőlni a motor, akkor már nincs visszaút.
A helyes testtartásra is figyeljünk: a motor hátsó részét terheljük, a lábunk legyen laza, ezzel is csillapítani tudjuk az ütéseket. Ha a súlyunkat az első kerékre összpontosítjuk, akkor elveszítjük az uralmat a motor felett és a földön végezzük.